Gizlilik odaklı web tarayıcısı Brave Browser 2019’un teknolojik başarı öykülerinden biriydi. Brendan Eich, başlangıç yılı olan 2019'u yeniden gözden geçiriyor ve 2020 için büyük planlarını ortaya koyuyor.
Adı daha uygun olamazdı; Brave (Cesur), küçük bir yazılım şirketidir. Sadece gizlilik odaklı tarayıcısıyla Google gibi teknoloji devlerini şaşırtmakla kalmıyor; İnternet'i destekleyen reklam modelini, kullanıcıların reklamları izlemeleri için onlara kripto para ödeyen devrim niteliğinde bir sadakat ödül programı ile yukarı taşımayı hedefliyor.
2019, San Francisco merkezli Brave Browser için çığır açan bir dönüm noktasıydı. 12 ay içinde, uzun bir beta sürümünden sonra tarayıcısını resmen başlattı. Dikkat çeken yazılım bir dizi ülkeye yayıldı ve tarayıcı platformunda sadece geçen ay kullanıcı tabanı 10 milyona ulaştı. İtiraf etmek gerekirse, bu, Google’ın Chrome tarayıcısının milyardan fazla kullanıcısı için bir yama değil, ancak şu da var ki Chrome'un aynı noktaya gelmesi 10 yıl sürdü.
Brave Mahremiyet İçin İtici Güç
Eich, tarayıcı teknolojisinde oldukça tecrübeli. 1995 yılında web sitelerini etkileşimli kılan tarayıcı kodunu (metin ve görüntülerin statik sayfalarının aksine) JavaScript'i icat etti. İronik bir şekilde, JavaScript daha sonra Eich'in şimdi Brave tarayıcısıyla engellemeye odaklandığı bir konu. Aynı zamanda Mozilla’nın Firefox web tarayıcısının kurucularından da biriydi.