Arama motoru devi Google yapmış olduğu son açıklama ile kripto para birimlerinin reklamcılığına yönelik politika değişikliği yaptığını ifade etti. Şirket tarafından yapılan açıklamada kripto para birimi reklamcılığına dönük olarak mevcut politikada güncelleme olduğu bildirildi. Buna göre yeni politika 3 Ağustos tarihinden itibaren geçerlilik kazanacak.
Yayınlanan bildiride 3 Ağustos’tan itibaren geçerli olacak durumda ABD’de bulunan kullanıcıları hedeflemekte olan kripto para birimi borsaları ve cüzdanları ile ilgili olarak reklam vereceklerin bazı gereksinimleri karşılamaları durumunda Google onayı ile ürün ve hizmetlerin reklamları yapılacak.
Kripto Reklamlarına Onay
Yapılan açıklamada reklam verenlerin ilk olarak Mali Suçları Uygulama Ağı’na para hizmetleri işletmesi olarak, en az bir eyalete de para aktarıcısı olarak kayıt olmaları gerekiyor. Aynı zamanda federal çapta yetkilendirilmiş olan başka bir eyalette bulunan bir banka kuruluşu da bu kapsamda görev alabilecek.
Google ayrıca reklam verenlerin eyalet, yerel ve federal yasalar kapsamı da dahil olacak şekilde söz konusu tüm yasal gereksinimlerini de karşılamaları gerektiğinin altını çizdi. Ayrıca verilecek reklamların Google Ads politikalarına da uyumlu olması gerekecek. 2018 yılında kripto para reklamlarını yasaklayan Google bu kararı ile büyük tepki çekmiş, piyasalarda da düşüşe neden olmuştu. Ancak kripto para birimlerinin günümüzde geldiği durum yüzünden Google bu kararından şimdilik ABD için vazgeçmiş oldu. Bu kararın daha sonraki dönemlerde başka ülkeler için de uygulanacağına uzmanlar dikkat çekiyor.