Kripto para piyasalarında özellikle son dönemlerde yaygınlaşmaya ve popüler hale gelmeye başlayan NFT (non-fungible-token) çılgınlığına her yeni günde bir tanesi daha ekleniyor. 2020 yılında aylık işlem hacmi ortalama 30 bin dolar olan NFT’ler, 2021 yılında çoktan günlük işlem hacmi ile milyon dolarlık seviyelere ulaştı. NFT olarak ele alınan dijital varlıklar, herhangi bir nesne olabildiği gibi sosyal medya hesaplarındaki herhangi bir paylaşım da olabiliyor. NFT’ye dönüştürülen varlıklar, sahibi tarafından dijital imza ile satın alınıyor ve birer koleksiyon ürünü olarak değerlendiriliyor. Son dönemlerde sanat, spor, müzik ve daha birçok alandan ünlü isimlerin yoğun olarak ilgi göstermeye başladığı NFT’lere son olarak Twitter CEO’su Jack Dorsey katılmıştı ve Dorsey, Twitter’daki kendisine ait olan ilk tweet’i NFT olarak açık artırma ile satışa çıkarmıştı. Bu haberin ardından şimdi de Nusret, kendisine ait olan popüler tweet’inin NFT olarak satışa çıkardı.
İlk Teklif Geldi: 100 Dolar
Türkiye’de restoran zincirleri kuran ve işi ile adını yurtdışına da taşıyan ünlü restoran sahibi Nusret, dünyada “Saltbae” şovuyla tanınıyor. Nusret, tıpkı Twitter CEO’su Jack Dorsey’in yaptığı gibi, 2017 yılında paylaştığı ve tüm dünyada büyük ilgi gören bir gönderisini Valuables üzerinden, Ethereum (ETH) tabanlı NFT’ye dönüştürerek satışa çıkardı. Nusret’in “Ottoman Steak” başlığı ile paylaştığı videolu tweet’e ilk teklif 100 dolar olarak geldi.