BDDK, bireysel bankacılık analiz ve değerlendirme modeli geliştirmiş olduğunu açıkladı. Kısa adı ile BAM diye bilinecek olan modelde, dijitalleşmeye vurgu yapıldı ve bu alandaki kanalların artmasına yönelik, bireysel bankacılık hizmetleri kullanımının da kırılgan müşteri profilinde yaygın hale getirilmesi sonrasında tüketicilerin korunması gerektiğine işaret edildi. BDDK tarafından yayımlanan Ekonomi Reformları Eylem Planı kapsamında geliştirilmiş olan Bireysel Bankacılık Analiz ve Derecelendirme Modeli (BAM) hakkında kurum tarafından açıklama yapıldı. Kurum tarafından yapılan açıklamada dijital kanalların arttırılmasına ve aynı zamanda mevcut müşterilerin de haklarının tam olarak korunması gerektiğine dikkat çekti.
Dijital Kanalların Geliştirilmesi Talep Edildi
Kurum tarafından yapılan açıklama kapsamında alınan kararlar şu şekilde açıklandı; bilgi ve iletişim teknolojilerinde son dönemlerde yaşanan hızlı değişimlere eş olarak finansal gelişimin ve dijital yeni kanalların artması, gençler ve yaşlılar gibi kırılgan müşteri profiline yönelik olarak bireysel bankacılık hizmetlerinin yaygınlaşması, bankacılık hizmetlerine erişim sağlamakta olan nüfusun artmasına bağlı olarak bu nüfusun taleplerinin doğru şekilde karşılanması gerektiğine işaret edildi. Aynı zamanda bireysel bankacılık uygulamalarının da ekonomik ve sosyal yönleri ile toplum üzerindeki etkilerine dikkat edilmesi gerektiği vurgulandı. Bu kapsamda kurul tarafından finansal okur yazarlığın artması ve daha kolay hale getirilmesi için yeni kararların açıklandığı, bankaların da gelişmeleri bu kapsamda takip etmeleri gerektiği talep edildi. Kurum tarafından bankalara detaylı bilgilendirmenin ilerleyen günlerde yapılacağı açıklandı.