Metaverse bugün dünyada sıcak bir konudur. Meta ve Microsoft gibi teknoloji devlerinden Nike ve Tinder'a kadar herkes, çevrimiçi etkileşimin öncelikle sanal ortamlarda gerçekleştiği bir gelecek için tuğlalarını koyuyor. Metaverse büyük bir gelecek potansiyeline sahip ancak yeni dünyalar, yeni fikirler ve yeni deneyimlerle birlikte Roblox, Second Life ve Minecraft'ın sunduklarını yeni zirvelere taşımak siber zorbalık, mahremiyet, taciz, güvenlik ve daha fazlası gibi riskleri de beraberinde getiriyor. Bu makale, siber zorbalığın sanal dünyaya nasıl yavaş yavaş girdiğini anlatmaktadır.
Birçok kişi, metaverse'nin gerçeklik ve sanal gerçeklik arasındaki çizgiyi bulanıklaştırabileceğini söylüyor. Kalıcı, her şeyi kapsayan bir dijital dünyada, duyusal deneyim yükselir ve bu da taciz, saldırı, siber zorbalık ve nefret söylemi deneyimini artırır.
Geçen yıl Aralık ayında, Chanelle Siggens en sevdiği nişancı oyunu Population One'ı oynamak için bir Oculus Quest sanal gerçeklik başlığı taktı. Oyunu açtıktan sonra avatarını sürükleyici dijital dünyadaki sanal bir lobiye çevirdi ve aksiyonun başlamasını bekledi.
Ama o beklerken başka bir oyuncunun avatarı onunkine yaklaştı. Bayan Siggens yaptığı açıklamada, yabancının daha sonra avatarına el yordamıyla boşalmayı simüle ettiğini söyledi. Şok oldu, avatarı erkek görünen oyuncudan durmasını istedi. Ama yapmadı.
Metaverse etkileşimleri “rahatsız edici” olarak
Bir başka olay, metaverse etkileşimlerini bu alanlarda görgü kurallarının olmaması nedeniyle “rahatsız edici” olarak nitelendiren bir kadın gazeteciyle, bir başkası ise belirli odaların beklenmedik ve riskli yapısını göz önünde bulundurarak “sinir bozucu” terimini kullandı.
Metaverse, kişilerarası mağduriyeti önlemek için çeşitli mekanizmalara sahip çeşitli şirketler tarafından tasarlanmaktadır, ancak bireyler kaçınılmaz olarak hedef alındığında ve zarar gördüğünde standartlar ve kurallar yürürlükte olmalı ve sadakatle uygulanmalıdır. Yani, herhangi bir sanal ortamın, davranışsal beklentileri tanımlamanın yanı sıra davranış ihlalleri için disiplin politikalarının varlığını beyan etmek için sağlam (ve sıklıkla güncellenen) bir Topluluk İlkeleri setine sahip olması gerekir.
Meta'da, binlerce içerik moderatörü, metin okuyabilen yazılımın desteğiyle, nefret söylemi, yanlış bilgilendirme ve daha fazlası için gönderileri işaretlemek için günün her saatinde çalışıyor. Ancak sanal gerçeklikte davranışı denetlemek hem hesaplama hem de manuel olarak çok daha zordur. Yalnızca metni taramak yerine, konuşulan dili, görünür hareketleri, insanların birbirleri arasında nasıl hareket ettiğini ve daha fazlasını işlemeniz gerekir.
Bunun diğer tarafı, insanların yüz yüze karşılaştıklarında daha hoşgörülü oldukları ve göz teması kurabildikleri veya birinin sesini duyabildikleri fikri olan temas teorisidir. Metaverse'de insanların birbirlerine daha iyi davranması mümkün mü?