Snapchat, kâr açısından FAANG'a karşı daha başarılı hale geldi. Snapchat, görüntü ve video alışverişi ile bir mesajlaşma uygulaması olarak gençler arasında popülerlik kazanıyor. Gruplar ve bireyler arasında anlık mesajlaşma ve multimedya paylaşımı olarak anlık görüntüler için trend olmuştur. Şimdi istatistikler Snapchat'in son zamanlarda Twitter ve Facebook gibi diğer popüler sosyal medya platformlarını devralabileceğini gösteriyor. Önümüzdeki zamanlarda FAANG'ı (Facebook, Apple, Amazon, Netflix ve Google) kademeli olarak devralabilir veya almayabilir, hevesli sosyal medya kullanıcılarının bu küresel teknoloji pazarındaki sonucu görmek için beklemesi gerekir.
Snapchat, Önümüzdeki Yıllarda FAANG'ı Devralabilir
Snap, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki büyümenin Facebook ve Twitter'dan daha fazla olduğunu gösteren Q1 2022 istatistiklerini resmen sundu. Bu iki sosyal medya platformu Snapchat'in en zorlu rakibi. Bu platformun günlük aktif sosyal medya kullanıcıları dünya genelinde %18, yani 332 milyon arttı.
Bu arada, Facebook ve Twitter, 2022'de ilk kez sosyal medya kullanıcılarında ciddi bir düşüş yaşadı. Genç nesil, Facebook ve Twitter'dan daha çok Snapchat ve Instagram ile ilgileniyor. Kâr 1060 milyon ABD Dolarına kadar yükseldi, ancak bu yalnızca devam eden Rusya-Ukrayna savaşı sırasında. Snapchat, özellikle FAANG'ın yakınında, Q1 2022 için mevcut kârdan çok daha fazlasını açıklardı.
Snapchat'in 2022'de gençler ve genç nesiller arasında trend olmasının birçok nedeni var. Bunun en önemli nedenlerinden biri artırılmış gerçeklikle sürükleyici bir deneyim sunmak. Artırılmış gerçeklik, bu sosyal medya platformuna katılmak için 250 milyondan fazla günlük kullanıcıyı başarılı bir şekilde kendine çekti. Hedef kitle arasında viral olabilen sürekli güncellenen özellikler ekleniyor.
En son teknolojilerin kullanılması, Rusya-Ukrayna savaşının şiddetli etkisi ve dünya genelindeki genel ekonomik yeterliliğin etkisiyle 2021 yılının ilk çeyreğinden bu yana %44 büyüme elde edilmesine yardımcı oldu. Snapchat'in Facebook ve Twitter gibi FAANG grubunu devralma olasılığı olabilir. Bu, etkili SWOT analizi ve marka konumlandırma, hedef pazar ve trend teknolojilerinden yararlanma stratejileri sayesinde gerçeğe dönüşebilir. Bu nedenle, sosyal medya kullanıcılarının hesaplarını Facebook ve Twitter'dan Snapchat'e kaydırarak dünyanın her yerindeki enstantane ve farklı kazançlı uygulamalarla oynamaları için bolca fırsat var.