Araç sahipleri dikkat! ÖTV ve MTV'den sonra yeni bir zorunluluk daha!

Araç sahipleri dikkat! ÖTV ve MTV'den sonra yeni bir zorunluluk daha!

Araç sahiplerini yakından ilgilendiren yeni bir zorunluluk gündemde. ÖTV ve MTV'nin yanı sıra kış aylarında araç kullanıcılarını bekleyen ek maliyetler ve trafik güvenliği için getirilen önlemler ne.

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte, araç sahipleri için bazı zorunlu uygulamalar gündeme geliyor. Bu uygulamalar, hem sürücülerin hem de diğer yoldaşların güvenliği için büyük önem taşımaktadır.

Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması

Özellikle kış aylarında trafikteki güvenliği artırmak amacıyla, zorunlu kış lastiği uygulaması başlıyor. Havaların soğumasıyla birlikte oluşabilecek buzlanma ve don durumlarına karşı önlem almak amacıyla devreye giren bu uygulama, 1 Aralık tarihi itibariyle başlamaktadır. Bu tarihten itibaren yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçlarda kış lastiği takmak zorunlu hale geliyor.

Lastikteki Önemli Detaylar

Kış lastikleri seçilirken dikkat edilmesi gereken bazı kritik detaylar bulunmaktadır. Uzmanların dikkat çektiği bu detaylar arasında;

  • Lastiklerin üretim tarihi: Standart bir lastiğin raf ömrü ortalama 10 yıl iken, araçta kullanılan bir lastiğin ömrü yaklaşık 5 yıldır.
  • Diş Derinliği: Yeni bir binek lastiğinin diş derinliği genellikle 8-9 mm civarındadır. Ancak yasal olarak, lastiğin genişliğinin %75'i ve tüm çevresi boyunca diş derinliği 1,6 mm'ye inene kadar kullanılabilir.

Doğru Kış Lastiği Seçimi

Doğru bir kış lastiği seçimi için dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar bulunmaktadır. Bu noktalar:

  • Araç Üreticisinin Tavsiyeleri: Her aracın tavsiye ettiği lastik ebatları bulunmaktadır.
  • Fren ve Çekiş Özellikleri: Lastiğin fren ve çekiş kapasitesine göre seçimi büyük önem taşımaktadır.
  • Kar Logosu: Kış lastiği olarak kullanılacak lastiklerin üzerinde kar logosunun bulunması gerekmektedir.
  • İklim Özellikleri: Bölgenin iklim özelliklerine göre kış lastiği seçimi yapılmalıdır.

Rot Ayarı ve Önemi

Kış lastiği takıldıktan sonra yapılması gereken en önemli işlemlerden biri de rot ayarıdır. Bağlantı çubuğu olarak da bilinen rot, aracın direksiyon mafsalını ön tekerleğe bağlar. Rot ayarı, tekerlek hizalamasının bozulduğu durumlarda tekerleklerin tekrar hizalanması için yapılır. Rot ayarı, lastiklerin düzgün aşınmasını sağlar, süspansiyon üzerindeki gerilimi azaltır ve aracın yol tutuşunu iyileştirir.

Rot Ayarı Bozulunca Neler Olur?

Eğer aracınızın rot ayarı bozulduysa, belirli belirtilerle bu durumu fark edebilirsiniz. Bunlar:

  • Aracın bir yana doğru çekmesi.
  • Yüksek hızlarda direksiyonun titremesi.
  • Lastiklerin iç veya dış kenarlarında asimetrik aşınmaların oluşması.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.